jueves, 25 de noviembre de 2010

PROJECTE TALLER CIUTAT

PROJECTE TALLER CIUTAT

Aquest curs anem a començar un nou projecte a la Unitat Específica de Comunicació i Llenguatge, anomenat “Taller Ciutat” que estarà inclòs dins de l’àrea de Coneixement del Medi i que té com a finalitat apropar l’entorn més proper als nostres alumnes per a que guanyen en autonomia, habilitats socials, relacions socials, comunicació … i treballar de forma interdisciplinar els diferents continguts de totes les àrees curriculars relacionades amb aquest taller com poden ser l’àrea matemàtica, el coneixement del medi, llengua, lengua, educació física, música…

OBJECTIUS DEL TALLER CIUTAT
-L’objectiu bàsic és conèixer en profunditat els barris de la nostra ciutat i saber anar, en la mesura de lo possible, amb la major autonomia per ells.
-Conèixer els parcs que hi ha als diferents barris i desplaçar-se fins a ells.
-Saber les diferents escoles del poble i visitar-les a ser possible.
-Conèixer i visitar els diferents edificis importants de cada barri (esglésies, centres socials, ajuntament, centres de salut,...).
-Desplaçar-se i conèixer on es troben els supermercats, mercat, diferents comerços, cafeteries, restaurants...
-Conèixer i respectar les normes de seguretat vial (pas de vianants, semàfors, senyals de trànsit...)
-Conèixer la història del nostre poble a grans trets.
-Conèixer les festes populars dels diferents barris i les seves tradicions culinàries (activitats, bous al carrer, “empedrao”, caldereta de bou, fabes...)

ACTIVITATS
-Desplaçar-nos als barris de la nostra localitat, començant pel barri on es troba l’escola i anar ampliant a la resta de barris.
-Desplaçar-nos als parcs de la localitat on aprofitarem per esmorzar i jugar.
-Visitar les escoles de la localitat i conèixer el nom i on es troben.
-Aprofitar el desplaçament als barris per veure i conèixer els diferents edificis que es troben en ells, la gent que treballa en ell, els diferents oficis (mecànics, metges, perruquers/es, comerciants...)
-Desplaçar-nos autònomament per les vies públiques, respectant i aprenent les normes d’educació vial (anar per les voreres, creuar el semàfor quan estiga verd, creuar els carrers pels passos de vianants...)
-Assabentar-se de la història dels diferents barris (creació, gent que viu, barris més antics, on es treballava, edificis més importants, tipologia de la construcció dels edificis...)
-Anar a visitar els barris quan estiguen en festes.
-Conèixer les diferents activitats que es fan en festes i participar de les mateixes.
-Dependre les receptes dels menjars i dolços més típics i aplicar-los en la mesura de lo possible al “taller de cuina”.
-Conèixer els patrons de cada festa.
-Saber la història i el per què de la festa.
-Conèixer les cançons típiques de les festes (visitar les emissores a les festes, dedicar cançons...)

0 comentarios:

Publicar un comentario